onsdag 5 september 2012

Lugnet efter stormen

Tur att lugnet kommer efter stormen. I går satt jag och skrev ihop en del saker som jag hade lovat och delade med mig av korten jag tog. Ett bra sätt att få lite distans till helgen. Men ett faktum är att stenen är släppt och ringarna på vattnet når nu bara längre och längre ut i det stora havet. Ska bli spännande att se var det slutar. Man kan säga att det blåser förändringsvindar för fullt och det är på tiden. Resandefolket har varit och är fortfarande en bortglömd grupp som måste fram i ljuset mer.

Fast just ni sitter jag med mina hundar i soffan och njuter av stillheten, gubben ligger och sover och njuter på sitt sätt. Idag ska vi höst röja i sommarstugan för att sen hösta den efter helgen när vi ätit surströmming med Rogers föräldrar. Men nu blir det mer kaffe innan, gott, kaffe är allt ett livselixir.

Lev och må
Britt-Inger

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar