lördag 13 oktober 2012

Kakfestival

Tänkte det skulle vara några som ville ha lite kakor bedömda och sen skulle man kunna köpa med sig hem. Döm om min förvåning när det kostade 70 kronor att gå in och det fanns ingen försäljning men däremot kakor in mass. Vilken fest, det fanns bruna, vita, rosa, röda, blåa och sega, smuliga, mjuka hårda och med glasyr, utan glasyr, med strössel, utan strössel, ja kort sagt så fanns det kakor i alla valörer och former på denna festival och för 70 kronor fick du kaffe eller saft och hur mycket kakor du ville äta. Du skulle dessutom rangordna mästerverken i fyra olika kategorier med en etta en tvåa och en trea.

Efteråt kändes som att det kanske blev en kaka för mycket kan jag säga. Annars så kan man också säga att jag gjorde skäl för namnet tjock och go efteråt.




Jag måste erkänna att tanken på att banta for genom huvudet på mig efter denna fest, men känner jag mig själv rätt så åker den tanken ut innan nästa måltid igen.

Lev och må
Britt-Inger

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar