fredag 19 oktober 2012

Ny värmepump, krönika och boken

i morse blev vi väckta av en gubbe som kom för att sätta in vår nya värmepump. Det blev lite sent igår eller ja, kanske inte så sent, men vi hade en tidig morgon. Inspektionen på jobbet igår gick bra, förutom att det så klart innebär att vi ska fylla i mer papper och dokumentera än mer än vi redan gör. Ibland känns det som vi håller på att drunkna i papper. Mitt arbete handlar mer och mer om att vara enbart administrativt, helt sjukt.

Jag fotade också Linda igår, det blev några riktigt bra kort, hon valde ett kort som hon skickade in till tidningen och som ska publiceras tillsammans med hennes krönika. Nu är det bara hennes titel som fattas för att allt det hela ska vara fullbordat. Hennes förslag "den stormiga" var inte tillräckligt beskrivande, så hon får komma på nåt annat.

Jag fick tillbaka min text igår och kompletterade den med några rader som Anna tyckte fattades. Texten är nu uppe i drygt 9 sidor och max var 10, så om det inte blir något mer så kommer jag hålla mig inom det angivna sidantalet. Titeln på det kapitel som jag skriver blir "Att störa det homogena från födsel och ohejdad vana". Jag har också fått hjälp att korrekturläsa texten, perfekt, vilka underbara vänner jag har. När de har gjort detta och jag har rättat den, så är den så att säga klar. Jag har däremot ingen aning om när boken kommer att komma ut, men det kommer nog dröja skulle jag tro. Jag får nog orsak att återkomma om detta.

I morse efter det att vi blev väckta av pumpmannen åt jag och Roger en god frukost med rökt makrill, räksallad och skagenröra som vår gäst hade tagit med från Göteborg. Tack för det säger jag bara, gillar när våra gäster kommer med gosaker. Just nu sitter jag här och tittar på pumpmannen som monterar pumpen och lyssnar på vår gästs snarkningar från rummet här bredvid. Med andra ord så har jag det ganska mysigt. Vi ska ner till lilla mamma senare på dagen så hon också får träffa vår gäst från södra Sverige.

Lev och må
Britt-Inger

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar