tisdag 2 oktober 2012

Så är skrivandet igång igen

Efter ett mail och ett telefonsamtal, så har jag börjat skriva igen. Mycket roligt. Jag har blivit ombedd att medverka i en bok med titel, Att störa homogenitet, och så klart kunde jag inte låta bli att anta denna utmaning. Jag startade skrivandet igår, med en härdsmälta, vad fan skulle jag skriva då??????? Jag gick ut på nätet och slog upp ordet homogenitet och sen rockade jag lös. Jag ska vinkla det utifrån ett resandeperspektiv, vilket är spännande, det dyker upp tankar som jag inte har tänkt på tidigare. Själva skrivandet ska bli mellan 5- 10 sidor och jag är redan nu uppe i 6, så det kommer nog bli att försöka begränsa sig.

Jag har också varit i kontakt med Luleå och föreläsning är framflyttad till januari, vilket är bra tycker jag. Januari är en skitmånad och det gör inget om man får ett avbrott i den. Men nu ska jag fortsätta mitt skrivande.

Lev och må
Britt-Inger

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar