söndag 21 oktober 2012

Solsken och långpromenad

trevligt sällskap och lite fika, kan en dag bli bättre än så? Vi var ute i fyra timmar och gick, hundarna fick springa lösa halva tiden. Under tiden fotade jag och min gäst omgivningen, ja vi fikade lite också. När vi kom tillbaka hem var vi lagom möra. Hundarna var ovanligt lugna efter sin långpromenad på kvällen och jag och min gäst redigerade foton. Roger han hade varit på jobbet och grejat med traktorn, så alla fick en dos av sina intressen igår.

På kvällen fick jag tillbaka den korrekturlästa uppsatsen, så jag gjorde klar den och skickade in den till Anna. Skulle tro att den är färdig nu, om det inte är någon detalj Anna funderar på, men i det stora hela är den klar. Vilket innebär att ytterligare ett projekt är lagt till handlingarna.

Jag har också suttit och kollat igenom vad vi ska gå igenom med personalen på måndagens kurs. Den kommer handla om Lex Sarha, våld, droger, etik och moral kanske inte de mest upphetsande ämnen precis, men nödvändiga.

Idag kommer min mor hit och vi ska umgås, äta gott och ha trevligt med henne. Annars bjuder denna morgon på trötta hundar, klar kall luft, minusgrader och frost och en stooooor sol. Med andra ord en kanondag igen.

Några av gårdagens bilder.







Lev och måg
Britt-Inger

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar