onsdag 17 september 2014

Ett opererat bakben

I går opererade jag bakbenet, tog bort en knöl, inget farligt, det var bara en fettknöl. Även om den var större än vad läkaren beräknat när han började skära, vilket gick att uppfatta på hans förvånade tillrop. Han skar och skar och skar sen frågade han om jag hade hund.

Jag sa - jag har två, varpå han frågade om jag ville ha med mig klumpen hem till hunden. Jag tackade vänligt men bestämt nej till detta erbjudande. Kändes inte riktigt bekvämt att jag skulle veta att mina hundar hade ätit upp en del av min kropp.

Det blev en blodig tillställning att operera bakbenet, förmodligen för att den var större än beräknat. Men till sist blev jag ihop sydd och fick åka hem, något lättare än tidigare och lite halt. Nu får jag hoppas att det hela läker ihop bra också.

Lev och må
Britt-Inger

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar