torsdag 18 september 2014

Livet är ingen rak väg utan en krokig stig

Jaha och så tog sig livet en ny väg. Det tråkiga är när man upptäcker att människor är människor, som dessutom drar felaktiga slutsatser utan att kommunicera och dessutom gör sig en egen verklighet. Jag pratade med en kvinna igår och sa; Jag kanske lär mig någon gång, varpå hon svarade; Nej det hoppas jag inte för då dödar du din kreativitet. Vilket är sant, det är bättre att hitta nya vägar och lösningar.

Men, men kanske var det till det bästa, även om den vägen som varit kostar mer än den smakar för tillfället. Nu börjar en ny tid, jag ska börja söka arbete, det funkar inte att leva på gubben och tära på de surt sparade slantarna längre. Och nu har jag ju hux flux himla gott om tid.

Jag får kasta upp bollarna i luften igen och får se vad som landar i handen.

Lev och må
Britt-Inger

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar