tisdag 12 oktober 2010

Mörkrets tidevarv

Idag gick det upp för mig, nu är vi där, mörkret har tagit över, shit vad det blir mörkt fort på kvällarna. Det känns som det är mitt i natten när klockan är sex-sju bara. Ja, det är bara att mentalt förbereda sig på att det är så här det ska vara ett tag framöver. Det kommer att ljusna lite när snön kommer, men ändå, mörkret regerar nu.
Idag passade jag på att ta med mig grannens hundar och egen på en längre promenad. Under promenadens gång när vinden bet i mina kinder kände jag lukten, det gick inte att ta fel på den, den borrade sig in i näsan på mig, det luktade snö. Så nu är jag säker på att det inte är långt borta innan snön kommer. Men hundaran verkade inte bry sig om vare sig snölukt eller att det blåste kallt. De for som små virvelvindar fram och tillbaka alla tre (Casper, Sigrid och Gullan).
Här håller Casper och Sigrid på att undersöka om det kan finnas något av värde att spåra. Jag hade tänkt att ladda upp lite fler foton men uppkopplingen är mist sagt trög just nu, så det får bli en annan dag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar