söndag 17 oktober 2010

Snön som kom och som smälte bort

Vilket väder det har varit idag, helt underbart, mycket av snön som kom har smält bort. Idag har jag varit ute i skogen med hundarna två gången sista gången gick jag bara för att det är så härligt ute. Tur jag har hundarna att skylla på......... Annars har dagen delvis gått åt till att sitta ute på Skype och planera om det nya stället forsbacka-hvb.se Jag har också börjat planera att jag ska åka till Göteborg kring jul, för att hälsa på Peter och hans tjej. Det blir nog tåg tror jag, det är ganska smidigt tycker jag, speciellt när det är halt på vägarna.
Igår var Linda Jonas och världens bästa Teo här och vi gjorde smörgåstårta, mums så himla gott. Dagen innan lagade jag en tomatsoppa som jag så på ett tv program, jag var baara tvungen att prova receptet för det var kanel i det. Den blev himla god tyckte jag, Roger knorrade lite om kanelsamken men jag gillade den. Men smörgåstårtorna var det ingen som knorrade om. De blev mycket goda.

Skinksmörgåstårta
med skinka och leverpastej

Skaldjurssmörgåstårta
med kräftor och räkor

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar