torsdag 14 oktober 2010

Så kom snön

Vaknade i natt av att det ven i fönstret i sovrummet och att det piskade något mot förnstret. Men det var becksvart och mitt i natten så jag somnade om igen. När morgonljuset sökte sig in satte jag mig upp och upptäckte att det hade snöat säkert en dm under natten och det som slog mot fönstret var snön som piskades dit av ett ordentligt blåsväder. Så kom då snön jag kände lukten av för någon dag sedan, nästan tidigt måste jag säga men man kan alltid hoppas på att den tinar bort igen.
Det blev lite lätt panik i hushållet i morse när vi insåg att med all den snön som kommit skulle inte våra blankslitna däck riktigt uppföra sig på vägen som man skulle önska att de gjorde. Så Roger raggade upp ett ställe där han akut fick hjälp att slå om och bytt däcken. Medan han slog om däcken tog jag en promenad med hundarna i snön, bägge var helt överlyckliga. Jag förskte fota bägge två samtidigt, men det var du helt hopplöst
Senare på dan, när däcken var bytta åkte vi ner till stan och handlade. På lördag verkar det som om Linda Jonas och världens bästa Teo ska komma hit och då ska jag göra smörgåstårta, mums. Det är ett i bland det bättre måste jag säga. Det kommer bli två stycken en skaldjur, och en med skinka, bägge kommer vara mjölkfria eftersom lilleman inte tål mjölk. Men det är inget problem, bara man tänker sig för lite.
Just nu håller jag på att plugga på två olika kurser, vilket blir lite rörigt ibland, men, men det går ganska bra i alla fall. Sen ska jag göra nåt nytt, jag ska spela in ett tre minuter långt anförande som läraren och de andra eleverna som jag pluggar tillsammans med på nätet ska kunna lyssna till. Ja, jag kommer att kunna här deras inspelningar också. Vi får se hur det går. 
Min senaste mat grej är att rosta bröd och sedan skrapa en vitlöksklyfta mot brödet och efter det så smörar jag, oj, oj, oj så gott. Men Roger tycker det stinker vitlök i hela huset. Vilket han förmodligen har rätt i, men det går inte att låta bli det.  

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar