onsdag 27 oktober 2010

Möte, möte och möten

Igår hade vi möte med bysborna på det nya stället Nya Forsbacka hvb-hem. Det gick över förväntan bra. Sen har telefonen ringt sig varm om olika placeringar, så i morgon torsdag är det tre möten i Luleå plus att vi ska ett ärende till Piteå med, så man kan säga att morgondagen kommer att vara späckad.
Men idag har jag varit ute och raggat med min lilla mamma, vi har varit och handlat och varit på pappas grav och satt ljus inför Alla helgonshelgen. Det var lite märkligt när vi kom dit, i 13 år har vi haft en liten katt som suttit och fiskat på korset och två hjärtan nedanför, dessutom så har mor köpt en marmor vas som har stått där, men idag när vi kom dit var det helt tomt?????? Allt var borta???? Mycket märkligt, vi såg oss omkring men de andra gravarna hade kvar alla sina grejor, det var som om att någon varit där och städat bort allt. Det är nog inte mer än två veckor sen vi var där och då var allt kvar. Ja, ja inte mycket att göra åt det, jag måste kolla om jag inte har några nya hjärtan att lägga dit.
Annars hade vi det ganska så mysigt idag, vi handlade och rallade runt i affärer och avslutade med att åka hem till morsan för en fika. När jag kom hem skällde båda hundarna som galna så jag tog ut dem på en långsväng i skogen. Mina fötter säger mig att jag har gått mycket, men det blir destomer sittande i morgons så det kan nog vara bra att ha gått av sig idag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar