tisdag 27 december 2011

Ryggskott

kan det månne var det som drabbat mig? Sitter i soffan insmord med ZOON och har svalt två alvedon. Natten har haft mer att önska, vänt och vridit på mig och funderat på om jag kanske måste byta madrass till en mjukare. Den jag sov på kändes så obekväm. När jag sen klev upp insåg jag att det kanske inte var madrassens fel att jag hade svårt att sova. Tog mig knappt upp ur sängen, visste inte om jag skulle skratta eller gråta.

Någon skoterfärd blir det inte för in del och förmodligen inte för någon annan heller. För från min position i soffan ser jag ut genom fönstret där snön yr. Det har snöat i natt och nu på morgonene drog nästa oväder in så det är helt tätt ute. Det känns ganska skönt att kunna sitta inne i värmen och titta ut på ovädret även om ryggen kunde varit bättre.

Alternativt så pratade vi om att åka ner till Arjeplog och handla men jag skulle tro att vi är insnöade och i så fall måste vänta tills kolonnen kommer förbi. Så vi blir nog kvar här i verklighetens namn insnöade.



Lev och må

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar