onsdag 22 februari 2012

Jackson

I går gick jag till postlådan mitt på dagen och när jag passerade grannen så jag en hund som studsade upp och ner. Han utmärkte sig bland de andra ska jag säga, han ylade och skällde. Det var Jackson.......jag gick genast in till Carro med en gnällande Jackson på utsidan dörren kom vi sams om att han skulle få följa med till fjällen. Casper tog emot honom med stor glädje. Bamse ville mest visa vem som bestämde. In i bilen med djuren och iväg till fjällen.

I morse öppnade jag som vanligt bara dörren och släppte ut Casper och Jackson (Bamse har jag i koppel). Jackson hittade ett dygnsgammal rådjursspår och så försvann han. Jag visslade och ropade men insåg att jag skrev för döva öron. Så jag gick in till Roger och sa att vi kanske inte behövde ha så bråttom ut idag. Efter en stund tittade jag ut genom toaförnstret och där kom Jackson. Hans jaktskola verkar ha gett resultat, kanske ett resultat som inte stämmer med mitt handhavande av hundar bara. Jag vill gärna kunna ha dem lösa.

Men nu blev det till att packa det vi skulle ha med och stoppade ner hundarna i bingen.


Vi fick en blåsig men ganska härlig dag, Roger lyckades också få en fisk, inte illa.

Lev och må

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar