lördag 4 februari 2012

Kylan fortsätter

och kraftverket bestämde sig för att laga en ledning idag!!!!!!! -40 och så bryter de strömmen, man kan undra hur de tänkte????????

Klädseln har varit tjocksockar , dubbla långkalsonger, en olle och en massa varmt te. Roger är fortfarande hemma och eldar så pannan hoppar, Bamse går bara ut i yttersta nödfall och försöker ha lyfta alla tassarna samtidigt. Här håller jag och Casper låg profil och har fått Linda och Jonas att handla mat hit, eftersom de ändå är ute och ränner i kylan och jag vill verkligen inte sätta mig i en bil om jag kan undvika det.

Jag är fortfarande förskansad i matsalen och har inte tänkt att förflytta mig därifrån idag heller. Så allt pappersarbete får vänta tills i morgon. Måtte bara elen och värmen inomhus hålla i sig till i morgon så jag inte behöver frysa arselet av mig när jag ska jobba med papperna.

Jag släppte ut katten idag hon gick då ner för trappen och upp igen. Hon var inte sugen på att vara ute utan skyndade sig in igen till värmen. Casper fick tag på ett älgspår som han började följa med ångrade sig snabbt och kom tillbaka och så moloken ut för det var så kallt. Så lösa hundar är inga problem i kylan de vill ändå inte sticka någonstans.

Värm varandra

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar