tisdag 14 februari 2012

Tillbaka på jobbet

Tjoho, full rulle, det straffar sig att vara ledig. Mycket att göra och en hel del att leta upp. Idag är en pappersdag, det är en hel del kvitton på rymmen (de ligger och dräller någonstans) så det är bara att vara detektiv och leta upp dem.

I söndags var jag förbi hos Carro och träffade Jackson, oj, så glad han blev. Så klart blev jag ju kär i honom ingen. Mattes lillgris. När jag släppte ut honom stack han raka vägen hem till oss och jag lovar glädjen stod högt i tak hos alla som var hemma. Gladast blev nog Casper, han verkade ha saknat honom. Det är klart det är ju inget större drag i Bamse nu för tiden. Men, men Jackson var bara på en liten visit och skulle tillbaka till Jeppe igen (jaktträningslägret). Vi får se hur det blir framöver eftersom Jeppe har köpt sig en tysk jaktterrier som snart är leveransklar.

Hemma hos Carro har en liten valp levererats och en annan är redan tingad, så hon har bara en som är osåld nu. De var åtta veckor i lördags och leveransklara, så då försvann en. Men de andra två är bedårande söta, fast de har sjukt vassa tänder. Nej nu måste jag återgå till arbetet.

Lev och må

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar