fredag 20 juni 2014

Midsommar maten, umgänget och kylan.

Nu är midsommar snart slut. Vädret finns det mer att önska av, vind, sol, regn, hagel och inte särskilt varmt. Jag har hunnit vara ner till stan och handla, glömde att det var idag som midsommar infann sig. Tagit en långpromenad med hundarna. Ätit god mat med Roger, Linda, Gini och finaste Teo. Umgåtts, gjort en budget och funderat kring olika bolagsvarianter.

Nu sitter jag här och funderar på sängen. Har precis varit ute och lyssnat till några fyllskallar som sitter i en båt och skrålar strax utanför vårt hus. Jag hoppas kylan gör att de beger sig hemåt igen, för någon fisk lär de inte få.

Hundarna ligger helt utslagna och snarkar bredvid mig så det är nog bara att ge upp och gå och lägga sig.Det där med blommor och skit under kudden har gett upp för länge sedan. Det enda det har gett mig har varit en massa bös i sängen och ett och annat djurbett. Så John Blund here I come jag vill inte ha någon ny gubbe, är nöjd med den jag har, utan får jag en skön natts sömn så kommer jag vakna i morgon pigg och nyter.

Lev och må
Britt-Inger

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar