måndag 22 juli 2013

Utöya 2 år

I dag är det två år sedan bomberna och dödsskjutningarna i Norge förändrade världen för oss.
För två år sedan ringde min son mig och berättade att det small bomber i Oslo, han hörde dem därifrån han bodde. Han ville att jag skulle gå ut på nätet och se vad som hände. Jag var ute så tidigt och letade att informationen hade inte kommit ut på nätet. Men efter ett tag kom den och vidden av katastrofen började komma fram, till en börja spekulerades bara om de båda händelserna var sammankopplade. Något som vi idag vet att de var.

Jag skrev många blogginlägg som handlade om bomberna och dödsskjutningarna på Utöya. Ett av dem jag skrev samma dag var Tryggheten sviktar när det exploderar bomber. Mina tankar är i dag hos alla de anhöriga som finns kvar efter den massaker som skedde på Utöya.

Britt-Inger 

 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar