torsdag 27 juni 2013

Blodgivare

I går var jag iväg och lämnade blod, de hade flyttat på sig så det vanliga stället var en byggarbetsplats. Men jag hittade till det nya provisoriska stället efter en del spring, trodde mitt blodtryck skulle vara skyhögt men det klarade sig 110/58. Sen drog vi iväg till jobbet där jag jobbade undan en del räkningar, vi blev dessutom bjudna på lunch och fick matsäck med oss hem.

När vi kom hem byggde jag hundgården och tog hundarna på en cykeltur fram på kvällskvisten, 1,5 h. Hundarna var nöjda och trötta, jag hade mer än lovligt ont i ändalykten, andra gången på tre dagar jag gör samma tur med dem. Det onda går säkert över och cykelturen var mycket skön i det fina vädret, kan bli fler turer. Kanske ska jag vaddera sadeln först bara.

När jag sen gick till postlådan låg boken "Att störa homogenitet" i lådan, jag skyndade mig för att slå upp mitt kapitel, ALLA mina egna bilder var med och jag fick behålla mina överskrifter till kapitlen, tack för det mina vänner. Det kommer komma en fungerande länk till förlaget på måndag och boken släpps i augusti.

Sen har jag under de här senaste dagarna förstått att den mänskliga naturen innehåller mycket avundsjuka och skitprat (vilket jag i och för sig redan visste). Jag hoppas att jag aldrig sänker mig så lågt att jag ringer runt och förtalar människor för att rättfärdiga mitt egna felaktiga beteende. Tråkigt när det händer men oftast slår det tillbaka på den som håller på.

Mina bilder som är med i boken





Lev och må
Britt-Inger

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar