onsdag 19 juni 2013

Thomas Kanger "Stulen barndom" blir bok

Min gästbloggare, Kurt, hörde av sig till mig och berättade att han hade skrivit och tackat Thomas Kanger för hans del av hans historia (Mitt liv på barnhem) och fick detta svar;

Hej Curt

Så roligt att höra från dig! Och oerhört glädjande att du har fått ersättning!

Jag har verkligen inte glömt dig, faktum är att jag just nu har skrivit klart en bok (som kommer på Bonniers nästa vår) om "Stulen barndom". I den finns flera saker som du berättat för mig, bland annat om fotbollsplanen som du var med och slet ihop på Skärsbo. Jag citerar dig flera gånger, anonymt förstås eftersom du tidigare inte ville att man ska nämna ditt namn. Men eftersom du nu har gått ut offentligt, kanske jag kan skriva ditt namn? Det avgör du, Jag kan skicka de bitar som handlar om dig. 

Hör av dig igen om detta!

Bästa hälsningar 

Thomas

Kurt hade skickat med min blogg i hopp om att Thomas skulle läsa hela hans historia, även de delar som varit okända för honom tidigare.

Thomas skrev igen;

Jag skickar texterna i morgon.
En fråga till: Jag läste din berättelse på länken som du skickade i det första mailet. Jag skulle vilja korta ned den i en sammanfattning och ha med den i boken. skulle det vara OK? Självklart skickar jag den först till dig för godkännande.

Thomas

Vilken glädje, nu kommer Kurt få vara med i "Stulen barndom" i alla fall och den här gången kommer han göra skillnad i generationer framåt. För ett tv- program har en alltid en viss livslängd oavsett hur stor betydelse det har haft för ett sammanhang. En bok däremot kommer leva kvar i generation efter generation och påverka historiskt på ett sätt som ett tv- program aldrig kan göra. Jag är så glad för Kurts skull att jag skulle kunna dansa.

Lev och må 
Britt-Inger




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar