lördag 4 maj 2013

Förkyld och upprörd

Host, host lungpaj, fräs, fräs och bihålorna, jag drog visst på mig en grym Göteborgsbacill när jag åkte ner. Jag är inte snärtig nu.

Men jag kan inte låta bli att uppröras över alla avslag som duggar tätt från Ersättningsnämnden i alla fall. Vad tog uttrycket bättre fria än fälla vägen. Att ta sig genom denna djävulska process med alla dessa våndor som det innebär för att sen få veta att det de gjorde mot dig var inte tillräckligt grovt. Jag kommer aldrig kunna förstå hur det funkar, vem kan avgöra vad som är tillräckligt grovt?

Här kommer några citat från Göran Ewerlöf taget från Culpa blogg
"1. "Några objektiva bevis för att man verkligen har drabbats kommer inte att krävas"
2. "Enligt lagen ska ersättning beviljas "om det kan ANTAS att en person varit utsatt för övergrepp och
försummelser av a
llvarlig art".
Redan här förstår man att de avslag de motiverat med att det inte var av allvarlig art och att det inte kunde styrkas med vittnen faller helt isär , de frångår sina egna beslutsprinciper totalt !!!!!!"

Jag har idag skickat ett mail till Ersättningsnämnden för att se om jag kan få tag på de offentliga dokument som finns i frågan, vi får se hur det går.

Jag är ledig i helgen och hade planerat att vara i skog och mark med hundarna och det sket sig. Här sitter jag och snorar med feber. Just nu verkar allt jag planerar gå i stöpet. Ser fram emot bättre tider längre fram, fast som det ser ut nu får jag vänta tills nästa år.

Lev och må
Britt-Inger



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar