söndag 12 maj 2013

Ny leksak

Host host krax, tar den aldrig slut denna förkylning. Den sitter i lungorna och på stämbanden, jag hostar så revbenen går av och jag får träningsvärk. För att inte tala om hur jag låter efter snart två veckors förkylning, det låter som jag har varit ute en helkväll och sjungit mycket och det har jag gjort nu i två veckor. Jag börjar vara orolig att jag inte ska få tillbaka min normala röst igen. Jag har sovit sen jag slutade jobbet och det var nog det jag behövde, det känns som jag är på bättringsväg även om det går attan så sakta.

När jag kom hem i fredags låg det ett rek i lådan, min pappas papper från riksarkivet. Med spänning öppnade jag kuvertet endast för att upptäcka att det inte var någon större skillnad på de papper jag fått från soc och dessa. Jag hade trott att jag skulle få ut journalerna från Kalix, men det fick jag inte. Så det blev inga fler frågetecken som blev uträtade den här gången.

Min plan var egentligen att ta hand om mina eftersatta hundar i helgen..... frisera och motionera dem ordentligt. Men allt har fått läggas på framtiden eftersom jag insåg att min kropp sa till mig att ta det lugnt och för en gångs skulle kändes det som att jag behövde lyssna på den.

I morse kom min käre sambo hem en sväng från jobbet och gav mig en ny I-phone 5 (han blev less på att min gamla telefon fungerade bara när den själv ville) så nu har jag dagens sysselsättning klar. Den är helt olik min gamla samsung så det är bara att börja följa instruktionerna för att få igång den. Alltid roligt med nya leksaker.

Lev och må
Britt-Inger

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar