fredag 31 maj 2013

Homogeniteten hängs på klädstrecket

Sitter hemma i fåtöljen och njuter av att vara ledig. Har varit ute och svettats runt på en promenad med hundarna så de har fått sitt. När jag kom tillbaka letade jag igen länken till boken Att störa homogenitet och satt där och kände mig lite märkvärdig, en stund. För sen pep tvättmaskin och då försvann den märkvärdigheten upp på klädstrecket tillsammans med den blöta tvätten. Sen fick diskmaskinen sitt och efter det satte jag mig vid datorn igen.

Jag försöker få till min vetenskapliga artikel, phu, det är den akademiska biten som jag inte riktigt får till (som vanligt) det där med syftet och metod och teori. Jag har lagt ut lite krokar och hoppas på att jag ska få tag på någon som kan hjälpa mig med den biten så det blir bra.

Jobbet i veckan har varit mer än lovligt rörig, men det är inget som inte kommer att lösa sig. Det är bara störande vissa saker men inget som vi inte kommer att klara av. Känns skönt när man vet att man har gjort rätt och inte behöver oroa sig. Nu kommer vi vara lediga tills på onsdag, sjuuuuukt skönt och välbehövligt.

Jackson klo eller brist på klo läker mycket sakta, men nu äntligen har den tagit ihop och börjat bilda yta. Ett himla besvär blev det av det hela.



Lev och må
Britt-Inger

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar