fredag 24 maj 2013

Kört fingrarna i jorden

Nu har jag grävt i trädgården i två dagar, det ger näring åt själen. Jag har inte hunnit med trädgården under några år så den är minst sagt lite eftersatt. Jag rensar det aldrig sinande ogräset och sen gräver jag upp rabatter och gör om dem till gräsmatta igen. Rabatter som inte hinns med växer fort igen och ser bedrövliga ut.

Jacksons klo eller brist på klo ställer till problem, det bildar inte någon förhårdnad på klon så den blöder av och till fortfarande. Sen har jag fått byta tratt också han lyckades få tungan över kanten och har nu slickat upp klon två gånger. När jag är ute i trädgården får han ha munkorg så att jag inte kokar den lilla hjärna som finns där inne. Veterinären ringde i går kväll för att höra hur det gick, hon sa att sen när klon fått lite yta så ska jag ha den bar inomhus men täcka över den när vi går ut. Hon sa också att jag var tvungen att ha tratt på honom hela tiden som klon var bar tills han fått en ordentlig klo. Han kommer få ha tratt länge verkar det som.


Det är en fantastisk årstid nu


Ett gammalt godsmagasin till järnvägen


några bilar


Teos lekställning


Hällnäs järnvägsstation 


En gammal kaffeburk

Lev och må
Britt-Inger

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar