lördag 18 maj 2013

Boken trycks, en kul grej

Att störa homogenitet, går i tryck på tisdag..... Hur spännande är det på en skala, sjuuuuukt spännande. Tänk att jag är en del i den, vem hade kunnat tro det när Anna Furumark frågade mig på min allra första föreläsning i Örebro.

Det var under lunchen på en temadag som handlade om Resandefolket och hur de fördrevs från Krämarstan, som vi hamnade vid samma bord och Anna undrade om jag skulle vara intresserad av att skriva i en bok. Ja visst, sa jag utan att riktigt veta vad det handlade om. Anna kontaktade mig senare och förklarade vad det gick ut på. Jag tyckte det mest verkade som en kul grej att vara med på och sa att jag gärna skrev ett avsnitt i boken. Jag fick uppfattningen att det skulle bli en bok som skulle vara till för en snävare krets av personer. Vem hade väl trott att det skulle bli så här stort, det var ju mest en kul grej.

Så småningom började jag förstå att det kanske inte var bara några stycken som skulle läsa denna bok utan att det kunde bli många. Det är inte bara jag som skriver i den utan en massa kända namn också...... så den kommer förmodligen få en del uppmärksamhet.

Under tiden boken har varit under tillverkning har det varit många mail och några telefonsamtal, det har också varit lite olika turer om hur upplägget på boken skulle se ut. Men nu är den snart klar, nu finns det ingen återvändo. Tänk att det som jag mest såg som en kul grej kommer gå i tryck på tisdag. Att störa homogenitet, ja den titeln passar mig ganska bra.

Lev och må
Britt-Inger


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar