fredag 18 februari 2011

Burr sa Kasper när han såg en naken häst, eller........

Vaknade i morse av att det bara var 13 grader varmt inne, tur att hundarna är varma och goa hade tagit upp Casper och Jackson i sängen någon gång under småtimmarna. Det var dessutom över -30 grader kallt ute. Så hundarnas morgon rastning bestod av att jag öppnade dörren släppte ut dem och vägrade gå ut själv, de gjorde det de skulle jag öppnade dörren och släppte in dem.
Så min morgon har bestått av att jag har slagits med pelletsen som stannat i natt och eldning i kaminerna. Pelletsen har jag skrapat damsugit och svurit åt, det sista vet jag inte om det hjälpte nåt men det kändes bättre efteråt. 

Roger ska köpa några säckar med en annan sort pellets och se om det är kvalitén på pelletsen som gör att det hänger sig och djävlas hela tiden.

Efter frukost och igångsättandet av pelletsen tog jag med mig hundarna och gick ut och hämtade mer ved. Jackson försökte hålla uppe alla fyra tassarna samtidigt genom att sätta sig på röva, det såg ganska kul ut. Sen bar det av in igen och jag fyllde (jag hade kvar lite ved sen igår) på kaminen i köket tittade på termometern som nu visade 14 grader i inomhus temperatur.


Jaha, ja det var bara att anfalla kaminen i sovrummet också, in och elda i den med.

Så nu är det bara att fortsätta elda till i alla fall husets temp är upp i 20 grader innan jag åker till jobbet. Jag har ingen större brådska eftersom alla har åkt på olika ställen på jobbet så det är tomt där. Det enda som blir lidande av det är alla papper som ligger och väntar på att jag ska ta hand om dem. Inget jag direkt ser fram emot men som måste göras och det var det som var min plan att ta hand om dem idag när det var tomt och jag skulle få sitta i lugn och ro. Men, men man kan inte få allt här i livet.

Fördelen med att åka hem för att hålla huset varmt är ju att jag har tid på kvällarna för mina skolarbeten, så igår gjorde jag färdig min B-uppsats i etnologi, den heter "KAKA SÖKER MAKA eller DET SUGER, En studie om barn i familjer med missbruk. Jag ska bara låta den vila lite och sen läsa igenom den en gång till innan jag skickar in den. Dessutom fick jag tagit tag i ett grupparbete som vi har i kursen  Djurs medverkan i vård och socialt arbete, allt detta för att jag inte är speciellt intresserad av att titta på tv och att tv utbudet är riktigt uselt. Men nu är det dags för påfyllning i kaminerna igen.........om det ska bli 20 grader någon gång.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar