fredag 4 februari 2011

Jaha, ja, ja, ja man kan inte alltid få som man vill

Roger åkte till fjällen i torsdags och för min del såg det ett tag ut som att jag skulle bli ledig i alla fall en dag under helgen, men nej då, inte det, inte. Dessutom så har tv lagt av, jag ger upp, vad fan har jag gjort för ont. Tur att jag har en del bra böcker här så att jag kan fördriva lite tid med att läsa.

Jag körde hem Jackson till Carro i torsdags, så man kan säga att det är tyst och lugnt här, inte utan att man saknar det lilla livet. Han skulle iväg och besprutas hos vetrinär Vera, så nu är han sprutad efter alla konstens regler. Hundarna här tycker nog att det är lite konstigt utan honom, Casper letade efter honom nere i huset och när han inte hittade honom gick han och lade sig i en av tjejernas säng. Bamse verkar mest tycka det är skönt med lite lugn och ro. Och jag hade tänkt mig sovmornar, men det blir det inte heller, utan det är bara att ställa klockan och se glad ut. Med lite tur kanske jag kan få en sovmorgon på söndag.

Jag var iväg till affären i Hällnäs och köpte godis så jag kan tröstäta lite, men inte ens det smakar mig idag och då är det illa. Men jag tappade upp ett skönt skumbad där jag släppte ut kroppen i full frihet och flöt omkring som en strandad valross, mycket skönt för en sån kropp.

Fötterna var den enda delen av kroppen som jag kunde fota utan att bli oanständig. Men kolla in skummet, många bubblor blev det, dessutom så luktar hela lägenheten av syren nu. Tack Tina för det, jag fick det i present av dig när jag fyllde år, en mycket bra present. Du ska ha tur om det finns nåt kvar när du kommer upp i sommar. Nu är det inte bara jag som använder mig av det heller, Linda är duktig på att skumma till det hon jobbar har jag förstått och även fått bildbevis på. Även Teo verkar trivas med bubblandet. Kolla här bara.





Teo det lilla livet, han har fått ommålat i sitt rum och är så himla nöjd över det. Jag hoppas vi löser bilproblemet för då blir det en resa till IKEA. Och då ska det handlas nya möbler till Teos rum, så roligt och så fint det kommer att bli. Nej nu tror jag att jag ska kolla om jag får igång tv, funkar inte den så ska jag nog lägga mig och läsa en stund.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar