söndag 13 februari 2011

Lite om mycket

Jag satt och tänkte på utvecklingen i Egypten, visst är det lite konstigt att ett av de populäraste resmålen är diktaturer. Nu är det i och för sig en förändring på gång i Egypten men ändå, vi reser som aldrig för och verkar fullständigt skita i hur det ser ut i landet och vilka vi gynnar med våra pengar när vi åker dit. Kanske skulle vi tänka lite mer på människorna i landet istället för att tänka på oss själva. Men om jag skulle åka och hälsa på Jimmy i Thailand så skulle jag också resa till en diktatur, skulle jag då avstå från detta av det skälet? För att vara sanningsenlig så måste jag tyvärr svara att det skulle jag inte, min längtan efter min son skulle nog styra mitt val. Vilket då innebär att det är lätt att tycka en massa, men det är mer komplicerat att omsätta det i verkligheten. Men jag vill ändå gratulera människorna som vann över diktaturen och hoppas att demokrati kan börja råda i landet.

Egyptens parlament upplöst

Publicerad 13 februari 2011 kl. 16:33.
I Egypten har militären upplöst parlamentet och inleder nu arbetet för att stifta en ny grundlag. Militären meddelar att övergången till normalt styre tar ett halvt år. Efter det hålls val och man övergår till civilt styre.

Militären tog över makten i förrgår, då president Hosni Mubarak meddelade att han avgår. Då hade demonstrationerna mot honom pågått i nästan tre veckor. (FNB)

Ett annat samtalsämne som varit på tapeten här är Glada Huddik teatern och Per Johansson, vi såg honom i Skavlan och man kan inte annat än beundra karln. Han är värd allt beröm han kan få, vilket jobb han har gjort och gör. http://www.gladahudikteatern.se De har också en fb sida http://www.facebook.com/group.php?gid=50968155341


Det finns många människor som jag beundrar och Per är en av dem. Man kan inte annat än beundra människor som brinner får en sak och som ser möjligheterna hellre än hindren.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar