söndag 20 februari 2011

Mys med Teo och pappersarbete

I morse vaknade vi när Teo väckte oss strax efter 06, vilken myskille, vi hade en riktigt trevlig morgon. fast jag måste erkänna att jag är inte speciellt mysig så tidigt på morgonen, tur att han har en morfar som är lite trevligare. Sen väljer Teo vem som är bäst just den här dagen och idag var inte min dag, i Teos värld idag var morfars dag, så han har mest varit med morfar suttit i hans knä och bland annat kollat på Mora träsk på yuo tube och en del annat som verkade roa de bägge.
Här sitter radarparet och kollar in datorn, Teo sjön en trudelutt för sin morfar efter att morfar visat honom nåt på you tube. Efter sången blev det bad, en alltid lika uppskattad sysselsättning.


 Bamse var mycket intresserad av vad som hände i badkaret och hade nog hoppat i om inte kanten var så hög.

Munnen full med vatten undrar just om det var mormor han tänkte spruta ut det på, såg nästan ut så men han ångrade sig och svalde det.


Efter badet tog vi fram stålmannendräkten och flög genom rummen.

Sen körde morfar hem Teo till sin pappa, mamman är på IKEA och handlar möbler till den lille mannens rum, spännande spännande.
Jag satte mig framför datorn och började jobba med alla papper som samlats på hög, det kändes som det var flera kilo. det är bara att bita i det sura äpplet och beta av det. Det mesta har nu försvunnit men jag har nog några timmars arbete kvar än. Fast det känns som att det kanske finns en dag i morgon också.
Jag har nu inte bara hållet på med papprena, jag har också hunnit vara ute med hundarna på en långpromenad, mycket härligt. Idag är det lämpligt kallt och sen har solen skinít. Sen har jag vältrat mig i badkaret, mycket härligt, Jackson satt nedanför hela tiden och såg ut att fundera på vad i hela fridens namn jag höll på med. Funderar nu på att kanske inta lite föda också, men vi får se vad det blir.

1 kommentar:

  1. SV; haha jaa! Nu mår jag rätt bra faktiskt men innan har jag mått dåligt något se jävulst, yrsel och gudarna vet allt! Antar att det var någon som tyckte att jag inte skulle få en lika lätt graviditet den här gången :P haha

    SvaraRadera