onsdag 23 februari 2011

Så försvinner ytterligare en dag i februari

I natt var kallt som i en isgrotta igen, men solen gör sitt på dagen. Solen är magisk, den gör verkligen underverk för själen, livsgnistan och energin återvänder verkligen när den lyser, så härligt.
Idag har jag varit i Vindlen och handlat mat, vilket var ett akut behov av. På vägen tillbaka åkte jag förbi hos Linda och blev bjuden på tomatsoppa, mums. Liten Teo visade sitt rum, men var inte så snärtig eftersom han hade feber, stackars liten.
Imorgon ska jag möta upp Marita i Hällnäs vid åtta tiden på morgonen för att hämta upp en lite Jack Russell som vår praktikant ska ta hand om medan hon opererar ryggen. Senare på dagen ska vi åka till Umeå och ha handledning, vilket kan behövas efter all turbulens som vi har haft på jobbet.
Jag har hittat igen gamla bekanta på fb vilket gör mig riktigt glad. Det är roligt att hålla kontakten med sitt gamla liv, den delen av livet har en större del av mig än vad jag tidigare har förstått. Så det är alltid roligt när jag hittar igen eller när andra hittar igen mig på fb.
Jag håller på att (försöker) planera min resa ner till Peter. Troligtvis blir den av i slutet av maj, det ska bli roligt att träffa Peter. Jag har också tänk att försöka pricka in så jag kan gå på hundakademin med Jackson så han lär sig lite hyfs hunden. Hoppas jag får det att stämma.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar