lördag 19 februari 2011

Teo och råttor på menyn

Det är mycket strul med eldning, kaminerna hemma och kylan just nu. Roger åkte hem för att vara eldvakt igår, han vaknade 06 i morse och då var det 14 grader inne. Så Jonas åkte dit med ny pellets och Teo kom hit när Linda skulle till jobbet. Och när Teo ändå var här passade jag på att ta lite kort på underbarnet.

 Nyvaken efter middagsovningen


 Ätandes Thereses goda muffins (cupcake)
 Legodax

 Cool kis kissar långt

Tutar och kör

Sen kom Jonas tillbaka och jag och Roger gjorde i ordning oss för att åka till Hotell Forsen för en kväll med mat och interaktiv teater. Det blev en oförglömlig kväll, med fantastiskt god mat, trevligt sällskap och bra under hållning. Jag har skrattat så tårarna har runnit.


 Delar av teatern

 Roger grubblar över vem som kan vara mördaren

Linda jobbade i köket och var delaktig i den goda maten.

Vi åt först en liten sked med räkröra, laxtartar, efter det blev det en oxfilé till Roger och Grillad tonfisk till mig, sen kom det lite jordgubbsorbe och som avslutning kaffe och chokladpannakotta med hallonsylt. Sjukt gott..........När Roger gick och betalade gick jag till köket tog kort på Linda och fick en extra efterrätt som hade blivit över. Gott, gott, det har sina fördelar att känna kocken ibland. Sen åkte vi tillbaka till jobbet och Roger skjutsade hem Jonas, men Teo sover kvar här eftersom det inte är lönt att väcka upp honom, så får vi en mysmorgon med Teo bölden i morgon. Det gör ju inget.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar