lördag 5 november 2011

Harjakt

Vilken morgon, gick upp tog på mig kläderna gick ut med hundarna. Eftersom vi är i fjällen så hade jag hundarna lösa och döm om min förvåning när Bamse fick syn på en hare och satte efter den. Hunden är snart 13 år och har aldrig jagat något i hela sitt liv och nu sätter han iväg efter en hare. VAD....... Jaha, hur ska jag nu få fatt på honom, han har med stigande ålder bestämt sig för att inte lyssna när man ropar på honom. Sen har han sina perioder där han kan vara minst sagt förvirrad ibland. Så klart ropar jag ändå fast det är verkar lönlöst.

Jag tar med mig Casper i jakten på Bamse och uppmanar honom att söka när jag kommer dit Bamse stack efter haren. Efter en stund hör jag hur det smäller och brakar i skogen och ut kommer först Casper och efter honom kommer Bamse medn tungan nere vid knäna. Jag ropar på Bamse, men inte kommer han, jag ropar på Capser som kommer med Bamse lommande efter sig. Hädanefter blir det koppel på Bamse även i fjällen............


Harjägaren him self


Lev och må

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar