tisdag 29 november 2011

Julfint?

Tog en morgonpromenaden med Casper i den lite kyliga luften kändes enkelt att promenera. Vi hörde hundar som skällde i fjärran och någon provsköt sitt gevär inte allt för långt från oss. Vilket (till min förvåning) Casper reagerade på, han vill vända och gå hem igen? Icket tänkte jag, vad är detta, du har väl aldrig reagerat på skott eller smällare förut. Så vi gick vidare och som tur var så sköt skytten många skott, Casper stannade eller så sprang han ikapp mig och gick tätt intill mig. Detta är illa, jag måste börja skottträna honom. Vill inte ha en skotträdd hund till, räcker så bra med Bamse och allt bök som varit med honom. Fattar inte heller varför han reagerar nu han har aldrig reagerat förut.

Sen har jag försökt att julpynta lite. Men inte fick jag någon julstämning för det och inte blev det mycket pyntat heller. Har inte rätta feelingen för det.


Kan inte bli rätta känslan utan snö


Får se om jag kan känna in julen så småningom


Våran mc-tomte kanske kan göra skillnaden


Fridens

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar