tisdag 2 april 2013

Fågelkvitter

Hemma en sväng innan jobbet, tvättar upp lite klädet och så. Gick ut med hundarna i vårsolen, fåglarna kvittrade och det tinar för fullt. En hel underbar promenad som gav livgivande näring åt både kropp och själ. Hade inte blåst så mycket hade promenaden varit perfekt, men , men man kan inte få allt här i livet.

Håller på att pussla ihop resan söderut också, har kontaktat en del folk som jag vill träffa och ska se om jag kan få ihop ett fika i Uddevalla också. Jag har löst alla nätter utan en nu, men det löser sig det med, finns hotell i varje stad, så det är inget problem.

Resandekartan tar upp min föreläsning under rubriken Starka resandekvinnor och jag kommer att prata om resandekvinnorna, det är ju det jag är inbjuden att göra. Men jag har satt ihop en mycket personlig föreläsning som kommer avhandla en hel del där kvinnorna är en del i det jag kommer att prata om. Jag ser verkligen fram emot att åka ner, träffa alla.


Ett foto som jag tog efter promenaden utanför ett av köksfönstren


Bamse V.I.F var med mig in mina tankar i dag på promenaden, han kommer till mig mellan varven, kanske inte så konstigt då han har varit en ständig följeslagare i närmare 14 år. 

Lev och må
Britt-Inger



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar