onsdag 10 april 2013

Det homogen tar form

Fick mail igår från, världens bästa Anna, om boken, vi som är med i den skulle rubriksätta det vi har skrivit. Jag var också tvungen att fixa min litteraturlista, men det var inte så svårt eftersom jag hade ganska god koll på var jag hade plockat litteraturen. Sen ska vi skicka in bilder och lita annat plock. Det börjar gå mot slutet nu, verkar som den kommer publiceras i juni. Sååååå spännande. Jag ska försöka göra klart allt i kväll och skicka in det så jag har gjort klart det jag ska. Jag har bett Linda titta på min rubriksättning, så klart tycker jag att den är bra =) men det kan vara bra med ett par oförstörda ögon som granskar också.

Jag gick av från jobbet på förmiddagen idag och vägen hem kom jag på, JAG HADE GLÖMT MIN TELEFON, jag vägrade vända, så nu sitter jag här utan telefon. Och hur skönt är inte det, tyst och lugnt, för en gångs skull kommer jag faktiskt vara ledig i två dagar. Jag har inte ens satt på tv, njuuuutbart, detta gör att jag är övertygad om att jag kommer få färdigt min artikel i kväll.

Jag pratade med Göran Johansson på twitter också, han ska föreläsa den 29 april på Bohusläns museum i Uddevalla klockan 14 och med liiite tur så kanske jag hinner gå på hans föreläsning på vägen hem. Göran sa att han skulle även ta upp om Resandefolket under sin föreläsning, vilket lät mycket intressant och något som jag gärna hade velat höra på. Jag kommer ha häcken full den helgen, tur att Linda följer med mig så jag slipper köra hela vägen, hon kommer vara min codriver och Teo kommer hålla oss vakna, jag tror att det kan bli en trevlig resa.

Bohuslänningen hörde av sig på mail också hon vill ha en intervju med mig och undrade om hon kunde komma förbi. Jag svarade att här uppe är det bara ett stenkast med att för henne som sörlänning så var det nog väl långt för att åka för en intervju. Hon trodde att det skulle gå bra på telefon.

Lev och må
Britt-Inger

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar