lördag 6 april 2013

Postuma papper

Sitter på jobbet och dricker min andra kopp kaffe, trögt att vakna i dag. Det har varit sjukt lugnt på det här passet, tack för det för jag åkte på att jobba helg fast jag skulle vara ledig. Sånt är livet i bland.  Livet är föränderligt och ibland måste man ta beslut som inte är så roliga.

Den 8 april är det den romska nationaldagen och vi har diskuterat Sveriges roll i kriget på jobbet och den så kallade neutraliteten. Vi har också pratat om vanvården som har funnits i Sverige, mina två kollegor har rötter i andra länder och  har tänkt att Sverige har varit ett föregångsland länge.

I går tog jag kontakt med de sociala myndigheterna för att kolla om jag kunde få ut min pappas papper postumt och det lät som att det skulle gå bra. Hon skulle höra av sig om hon hittade något. Jag ska också kontakta riksarkivet för att se om jag kan få ut hans papper från det att han satt inlåst i Kalix. Jag tror att min pappa där uppe i sin himmel gillar det jag försöker göra. Jag pratade med min mamma om det och hon tyckte absolut att jag skulle försöka få tag på alla papper. Känns skönt att ha hennes godkännande i det.

Lev och må
Britt-Inger

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar