fredag 5 april 2013

Ögonen

Nu har det mesta läkt ihop och operationen kan nog ses som lyckad. Effekten av op har jag redan märkt, jag är mycket mindre torr i ögonen nu även om jag fortfarande får droppa ögonen är det inte lika mycket längre. Min rädsla inför hur det skulle se ut kom på skam också, det blev bättre efter op än innan. Mina ögon har tappat lite av sin struma look nu.


De krympte mina ögonspringor ca 3 mm, det ena ögat lade de ett litet veck på så att det skulle bli mer likt det andra. Helt lika är de ju inte men vad spelar det för roll, det blev då bättre än innan. Jag hade lite problem med det ögat som de gjorde vecket på eftersom det hamnade en ögonfrans på insidan av ögonlocket, snacka om skav, aj aj aj. Tillbaka till läkaren och bort med den ögonfransen och en till som var på väg in. Sen var det dags att ta stygnen och då ryckte de bort två ögonfransar till som vill peka inåt. Till sist så drog jag bort en själv, så nu är allt ok, tror jag i alla fall. Det läker fortfarande så det ömmar lite och kliar. Det var helt klart värt omaket med en op för det känns så mycket bättre i ögonen nu än det gjorde innan.

Lev och må
Britt-Inger

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar