fredag 21 oktober 2011

Solen skiner

på liten stuga. Vilket väder det blev, var nu bara tvungen att slita mig från detta eviga pluggande. Ut i solen med hundarna, Bamse var inte alls sugen på att gå ut så han mer eller mindre tvingade jag ut en kortare pisserunda. Sen satte jag och Casper iväg till skogs, oj så härligt det var.


Casper hade ovanligt roligt och kröp under all bråte som blivit sen de har gallrat bort. Hans färger gör att knappt syns.


Nu var det inte bara roligt med gallringen av skogen, naturstigarna är numer ett minne blott och skoghuggningsmaskinernas spår är som djupa så i naturen.


Och mitt i all avverkning hittade jag en förmultnad stubbe som såg ut som något taget ur en saga, jag nästan förväntade mig att ett litet troll skulle titta fram och säga hej.

Lev och må

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar