torsdag 20 oktober 2011

Upprörd

Först är jag ute på chatten i Etnologi är där kommer det fram att Urban Wallin Chef för Skansen skrivit en artikel om att Mångfalden berikar och efter det fått mycket ojusta påhopp. Sen sitter jag och läser nyheterna och hamnar på en artikel som heter Fem år med aliansen där det kommer fram att regeringens politik har gjort att fler inte tycker att det är "värt" det att stanna i a-kassan, konstaterar statsministern. I stället kan föräldrar och sambos få rycka in för att stötta den som är arbetslös, säger Fredrik Reinfeldt (M) som också formulerar en ny jobbstrategi.

Visst f*n kan man bli upprörd för mindre, ibland undrar jag vart vi är på väg?????? Sen kan man ju fundera på hur i hela fridens namn de kan få sitta kvar vid makten. Har vi så dåliga alternativ till Moderaterna. Fast det klart att när M får kalla sig "det nya arbetarpartiet" utan att S och V skriker utöver sig så kanske det ska var så att vi som föräldrar och sambos får försörja våra nära arbetslösa och sen tiga i församlingen. Jag blir så upprörd................

Så det blev

1 kommentar:

  1. Hej B-M! Har nyss kommit från sjukhus där jag gjort 2 op så nu går jag hemma i lugnet och försöker bli mig själv igen....Kram o tack för din kommentar hos mig...Wendy

    SvaraRadera