fredag 14 oktober 2011

Vänskap och saknad

Ingemar Eriksson


Ingemar "det sitter inte fast" Eriskssons "gräv", en grävmaskinist, en skoterförare, en spelevink, en fiskare, en kaffekokare, en braständare, en make, en pappa, en morfar/farfar,en kamrat, en glädjespridare men framförallt en mycket god vän. Varje gång jag ska koka kaffe och ta fram en kaka kommer jag att tänka på dig och dina Sinderella (Singoalla) Jag kommer heller aldrig kunna äta godisen Marianne eller rulltårta utan att du kommer finnas hos mig. Och vem ska nu definera vilka som är stolpskott eller inte. För att inte tala om alla ställen i fjällen som är så nära förknippade med din närvaro. Så att säga att du kommer vara i våra tankar är en underdrift för du kommer vara med oss hela tiden. Jag lovar att vi ska fiska, köra skoter, dricka kaffe och allt det där som vi brukar göra tillsammans för dig med. För jag hoppas och tror att du kommer att var med oss på våra turer om än inte som fysisk person så som den vän som gjort ett stort avtryck i våra liv och så länge som du finns med oss i våra tankar så lever du.
  
Var rädda om varandra

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar