måndag 31 oktober 2011

Resande på allvar

Igår blev vi lediga en dag tidigare, så härligt tänk vad en dag kan göra. Vi lämnade av världens bästa Teo på vägen när vi körde hemåt. Vilken kille, så underbar.

När vi kom hem packade vi upp och sen satte jag igång på allvar med min uppsats. Jag ägnade hela eftermiddagen och kvällen åt den. Äntligen, börjar det kännas bra. Jag kommer i huvudsak använda mig av tre böcker, eller de kommer ligga som bas.

Bo Hazells bok Resandefolket
 Birgitta Svenssons bok Bortom all ära och redighet
och Gunborg Lindholms bok Vägarnas folk










Parallellt med det jag skriver letar jag bilder, det som fattas för mig nu är bilder på kvinnor. Men det kommer nog fram så småningom.

Idag ska jag åka ner till min mor och hämta möbler som hon beställt och sen ska jag fortsätta med min uppsats. Så roligt det är, nu när jag lämnat in kan ägna mig åt den helhjärtat.

Lev och må

1 kommentar:

  1. Hej! Jag hade en väninna för några år sen som vara av resandefolksläkt. Då passade jag på att läsa Hazells bok Resandefolket.Mycket bra bok. Hon sökte också deras musik och det var intressant...Så när hon var hos mig en vecka satt vi här och sjöng gamla visor, både tattarvisor och schlagers....kul...Ha det gott fr Wendy.

    SvaraRadera