lördag 22 oktober 2011

Thaimat e gott

Idag startade med att jag vaknade och det snöade, inte mycket men det var lite vitt i alla fall. När jag gick ut med hundarna låg i vilket fall som helst snön kvar.


Vi har en speciell runda som vi går när Bamse är med för han orkar verkligen inte gå så långt längre. Men i övrigt är han pigg, jag har precis kurerat honom från en liten öroninflammation bara.


Casper är fantastiskt duktig på inklallnignen när vi är ute, men det är klart han vet att det vankas godis när ha lyder.

Senare på dagen åkte jag ner till min kära mor för att hjälpa till där. Linda Jonas och killarna från jobbet var där och flyttade ut en massa möbler. Det blev fulla släpet med grejor innan det var klart.
Och efter det åkte vi hem till oss och där åt vi Thaimat, sjukt gott. Speciellt för mig och Roger som levt på pulver sen i måndags (undrar just hur magen kommer att regera nu).


Teo var så klart med och jag satte upp en tofs i hans hår som han var mycket nöjd över. Sen gick han balansgång på mässingslisten runt kamin.


Efter uppvisningen tog han av sig tofsen och gav den till mig, han ville att jag skulle ha den och göra samma sak som han. Just nu har lugnet lagt sig och alla är tjocka goa och mätta efter den underbara måltiden. Resterna var det meningen att Linda Jonas och killarna skulle ta med sig, men det glömde det, vilket Roger inte verkade sörja speciellt mycket.

Lev och må

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar