söndag 23 oktober 2011

Björnfrossa



Dimman ligger tät och frosten tar de små dropparna och binder fast dem på växtligheten. Det mesta är vitt inkapslat i det vita täcket av frost.


Hundarna bryr sig inte varken om dimman eller frosten, de snusar på och pissar in sina revir utan en tanke på hur vackert eller hur fort vintern närmar sig.


Uppe på heden låg dimman som ett mjölke och sikten var inte speciellt bra. När jag gick där uppe så kom jag på att Roger hade pratat om att det fanns björn bara några kilometer från oss. Urk, bästa att gå hemåt när sikten är så dålig tänkte jag. När jag kom tillbaka gick jag ut på nätet för att kolla om han lurat mig. Men inte det , inte, jag hittade vad han hade läst, fast det var bara det att jag hade nog lyssnat dåligt för de hade skjutit en björn några kilometer från oss. Så någon större björnfrossa behöver jag nog inte ha och nu går de ändå och lägger sig snart.

Lev och må

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar