tisdag 12 mars 2013

Operation ögonspringan (bilder)

I dag är jag tillbaka till jobbet. I går när jag kom hem från ögonop. hade jag ont som f.. och med två blåtiror, hur någon av skönhetsideal genomgår dessa sprutor är en gåta.Jag kommer aldrig bli så ful att jag frivilligt ger mig i kast med att utsätta mig för ett sådant ingrepp om det inte var av medicinsk art.
Nålar i ögonvrån där skinnet är som tunnast, dessutom så är jag så klart svårbedövad, mer nålar och mer bedövning. Själva op. gick bra och så släpper bedövningen, det kommer inte kännas så mycket en alvedon räcker nog. Hon har aldrig haft sköj den kvinnan det är helt klart, ingen med egen erfarenhet säger att "det kommer inte kännas så mycket". Jag gick direkt in på apoteket, de fick bistå med vatten så jag kunde svälja tabletterna på plats, in i bilen, ring jobbet, jag kommer inte idag. Hem och tittar mig i spegeln, två svullna ögon som har börjat utveckla blåmärken, snyggt, eller så inte, ont jaaaaaaaa. Jag hoppas nu att op. kommer ha önskad effekt för jag gör inte om det, funkar inte det här ser jag hellre bakfull ut och karlarna får uppfatta mig som flirtig för att jag blinkar hela tiden, får väl nita dem om de blir för närgångna. Jag fick frågan om det var en föryngringsop.? Aldrig, ingen utsätter sig för detta utan en mycket god orsak och utseendet är inte en. Ibland är det tur att men inte vet vad man ger sig in på. 


Så här såg mina ögon ut innan op.


och så här såg de ut efter op. 
Jag tror faktiskt att det kan bli bra när det blir klart och jag hoppas att mina ögon fuktar sig bättre när det läkt ihop.

Jag kommer återkomma med bilder om hur det slutliga resultatet blev efter den 18 då jag har tagit stygnen. 

Lev och må 
Britt-Inger

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar