måndag 25 mars 2013

Resandefolket på Vetenskapsfestivalen

Öppna programmet Vetenskapsfestivalen Sidan 32 står det om Resandefolkets föreläsningar.

Jag jobbar för fullt för att få ihop föreläsningen till festivalen och har fått ihop grunden. Lite svårt när man bara ska prata i 15 minuter och vill säga mycket. Men det blir nog bra till slut ändå. Har pratat med Richard från Kulturgruppen idag och fått dagarna jag ska var i Göteborg bekräftade. Det kommer bli lite intervjuer och sånt också i samband med att festivalen är.

Jag kommer bila ner eftersom jag ska till Bohuslänsmuseum först och föreläsa där den 25 april. Jag hade kunnat ta tåget men då hade det blivit så bökigt med att ta sig till Göteborg. Jag får lite mer rörelsefrihet när jag tar bilen. Jag har dessutom en dag i mellan föreläsningen i Uddevalla och föreläsningen i Göteborg och då hinner jag kanske hälsa på någon också.

Jag vet i alla fall att jag ska träffa min gode vän Kurt och det känns mycket roligt.

Lev och må
Britt-Inger

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar