fredag 15 mars 2013

Tack för lånet

Sista dagen med Teo för den här gången, han har hällt ut en hel låda smådjur i fåtöljen och leker snällt. I går var vi hos ögonläkaren och där plockade de ut en lång ögonfrans ur ögat, inte konstigt att det varit irriterat. Jag hoppas det blir bättre nu, just nu känns det som det kanske finns fler ögonfransar där inne men det kan nog (hoppas jag) bara vara en känsla. Doktorn fick undersöka Teo också det resulterade i ett plåster på armen och sen var han fit for fight han med.

Efter läkarbesöket åkte vi ner till gammelmormor och gammelmofar, där tryckte Teo i sig en hel palt. Sen kom gammelmorfar med en stor godispåse, till Teos stora glädje, jag var tvungen att bromsa intaget lite, det kan bli lite för mycket av det goda ibland. Väl hemma igen var vi ute med hundarna innan vi gick in. Det har varit mycket lugna och mysiga dagar, men nu är det slut, idag ska jag köra det lilla livet till dagis. Hans försöker hela tiden övertyga mig om att han är fem år och inte fyra och att jag ska lämna honom på fritis inte på dagis. Tänk att man redan som barn börjar sträva efter det där borta som något som man tror är bättre. Men han får nog vänta ett år till vare sig han vill eller inte innan det blir nåt fritids.

Själv ska jag till jobbet och jobba helg, jag går av på måndag och då ska jag också åka och ta stygnen.

Lev och må
Britt-Inger

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar