onsdag 6 mars 2013

Planer

Så var det dags för att åka till jobbet igen i snörök och mulet väder. Jag har skickat in min vetenskapliga artikel om barnhemsbarnen till en tidning som har deadline i slutet av denna månaden. Ska bli spännande att se om de antar den....... Men annars har jag en annan tidning som är intresserad av den så publicerad kommer den nog bli i alla fall.

Jag är i planeringsfasen om att skriva en artikel till, men har inte riktigt bestämt mig för vad den ska handla om ännu. Vi får se. Sen har jag hört av Örebro museum som vill att jag ska komma ner och föreläsa och diskutera om boken som jag är med och skriver i. Det kommer bli i februari 2014 (tror jag) det var så långt bort att jag inte lade det på minnet. Kul ska det bli i alla fall.

Men först är det april som gäller och Bohusläns museum i Uddevalla den 25 klockan 12.00. De ska visa utställningen Hitta hem om fosterbarn och barnhems barn i samband med att jag ska föreläsa. Det ska bli intressant att se den, sen ska det bli riktigt roligt att träffa folk. Det lät som brorsan skulle komma dit och lyssna på mig, hoppas han har möjlighet till det, vilket jag skulle tycka var roligt.

I samband med detta ska jag till Vetenskapsfestivalen i Göteborg den 27 då olika resande kommer att ha en dag för föreläsningar.

I maj har jag också fått en halv fråga om att vara med i ett arrangemang i Göteborg, men det vet man aldrig om det blir.

Fast just nu planerar jag ett mer närliggande och riktigt kärt besvär, nämligen helgen i fjällen med Teo och Linda. Det ska bli så roligt hoppas bara att vädret blir bra. Dags att åka till jobbet.

Lev och må
Britt-Inger

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar