söndag 20 mars 2011

Bad och pizza

Jonas kom till jobbet så att jag kunde åka med Linda och Teo till badhuset, så härligt. Söndagar har badhuset i Vindeln extra varm vatten så att de små inte ska frysa, mycket härligt även för stora. Vi badade över en timma och sen åkte vi in till Vindeln och åt pizza, Linda bjöd, tack för det tjejen den smakade extra gott bara därför. Roger ringde och han var på väg från fjällen men landar hemma eftersom skotrarna ska på service i Piteå i morgonbitti och det är ändå tio mil mindre att köra på morgonen att köra hemifrån. Det är helt underbart väder och det tinar för fulla segel, så härligt. Jag har också hunnit med en långpromenad  med hundarna efter badet. Lille Jackson låg under elementet nere i hallen från det att jag åkte till jag kom tillbaka, Jonas letade och lockade på honom och trodde ett tag att han rymt, men han låg där nere och verkade vänta på att jag skulle komma tillbaka, lillgubben. De andra två var upp med Jonas och verkade inte all sakna mig.
Här är vi i det varma badet, Teo gillar verkligen att bada

Här är vi på väg till pizzan och det ser ut som Teo längtar kraftigt redan nu. Och ser man till hur mycket han åt så är det nog så. Ibland kan man undra var den lille kroppen gör av all mat. Men, men man kan också säga att finns det inkomset så finns det utgifter för han skiter karlaktigt mycket också.


Linda delade upp pizzan åt honom men hon hann knappt med att skära i den takt han åt, jösses så hungrig han var.

Pizzabagaren gjorde Teos pizza först så han hade nästan ätit klart när vår pizza kom och det var nog tur för annars hade Linda inte fått äta sin pizza medans den var varm. Efter pizzan åkte vi till Bergnäs och Linda och Jonas åkte hem till sig och jag gick ut med hundarna. Så var ordningen återställd igen.

1 kommentar:

  1. Vad mysigt det lät med badet...ja pizzan också förstås ;-)
    Teo verkar ha njutit i fulla drag av båda delarna, sötnosen *L*
    Här bidde det en powernap a la grande efter jobbet, inte ens skidåkning på tv kunde hålla mig vaken!

    SvaraRadera