tisdag 15 mars 2011

Städat kontoret.

Sitter just nu och väntar på att vi ska äta våfflor med hallonsylt, mums kan det bli bättre. Dessutom så har jag just blivit bjuden på Brownis med glass, ja jösses vilken dag. Solen strålar från en klar himmel och takdroppet är i full gång. Det känns verkligen som livsandrarna är på väg att vakna till liv igen. Jag fick sån energi att hela den lilla lägenheten fick sig en möblering fast jag egentligen skulle städa kontoret och ta hand om papper. Kanske var det också en undanflykt från att göra detta evigt tråkiga pappersgöra, vad vet jag. men fint blev det.

Roger vände om upp mot fjällen igen och kommer inte komma tillbaka förrän på söndag, hoppas han får riktigt fint väder bara.

Här kommer några ort från sportlovsveckan

Så här snygga är grabbarna bus när det är kallt eller blåser, de har var sin strumpa trädd över huvudet som skydd mot väder och vind

Här sitter Roger och hundarna och väntar på mat i Peijlekaise stugan dit vi åkte en av dagarna när det blåste storm på fjället.

Men andra dagar lös solen från en klar himmel och då passade hundarna på att sola sig i den gassande solen.

Fast efter en hel dag utomhus är det skönt att sova på soffan

Bamse håller ställningarna i stugan när vi är ute och ligger och kollar på TV och byter kanaler

Jag har också hunnit med att prata med Peter och Jimmy i veckan, vi håller på att planera upp min resa ner till Götet och Jimmys resa till Skellefteå. Dessutom så ringde min mor igår och undrade om hon och Alf skulle kunna få åka med mig ner till södra Sverige när jag ska åka. Så kanske hakar de på en bit, vi får se hur det blir.
Snart ska jag ta fram husvagnen och göra ordning den för färden senare i sommar, jag längtar redan, så härligt. Sen får jag väl se hur många som åker med, det kanske slutar med att jag åker själv, man kan aldrig veta. Nej, nu börjar det nog snart vara dax för lite våfflor. hmmmmmmm

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar