måndag 21 mars 2011

Vårdagjämning och mitt nya liv

I dag är dagen lika lång som natten, så härligt nu är våren i antågande och jag har inlett mitt nya liv igen..... Jag ska nu försöka mig på att gå ner lite i vikt!!!!! Så mitt nya liv startade i morse med en timmes lång promenad med hundarna som tyckte att det hela var mycket intressant eftersom vår granne Kronlunds kursgård har haft draghundsmänniskor på besök så var vår väg väl inpinkad och inskiten. Medan jag kryssade mig fram mellan all hundskit gick hundarna med näsan i backen och läste tidningen.....Och med all den skiten som låg på vår väg måste det varit som att läsa Aftonbladet, Expressen och Hänt i veckan på en och samma gång. Efter promenaden så tog jag mig lite pulver, mums mums eller vad ska man säga, jag har smakat godare och inte blev jag särskilt mätt heller. Men det är bara att bita ihop eller så kan man köpa en ny garderob.

Bilden är tagen efter det att vi passerat hundarnas tidningsläsning. Jag tog mest bilden för att himmelen var så vacker, men det är svårt att fånga det vackra man ser med ögat.

Sen har dagen mest bestått av att sanera köket nere i huset eftersom våren också (tydligen) innebär musinvasion. Roger fick köpa skum och sen gick jag lös med att täta igen alla hål där jag tror att de kan ta sig in. Vår praktikant beställde begagnad kattsand med en kompis som har katt och den ska vi hälla ut runt huset i hopp om att de små djävlarna inte gillar lukten. Enris fungerar också mot mössen men det är lite för mycket snö för att söka enris och dessutom så är det inget bär i snön längre. Idag har det tinat hur mycket som helst och det är så härligt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar