lördag 26 mars 2011

Tulpaner, Teo och jordbävning

För någon dag sedan fick jag en bukett med tulpaner av Roger, helt utan anledning. Jag fyller inte år eller något annat som förorsaker denna uppvaktning, så givetvis var min första fråga, vad har du köpt nu för något. Men där gick min misstänksamhet på skam.....Han bara uppvaktade mig med blommor utan anledning och dessutom med mina favoritvårblommor.
Visst är tulpanerna magiskt vackra.

Sen ringde mormor igår lätt hysterisk, hon hade hört om en jordbävning i Thailand och undrade om jag hört något från Jimmy. Eftersom jag helt missat dessa nyheter försökte jag få tag på honom på telefon, vilket inte gick. Han var väl i djungeln och lotsade runt turister på elefanter eller nåt. Eftersom mormor nu låg på mig skickade jag mail och sms till honom och Therese, själva åkte vi till Piteå och hämtade skotrarna, med ett löfte till mormor att ringa så fort jag hörde något. På vägen tillbaka från Piteå hämtade vi upp Teo som ska vara hos oss till i morgon eftersom hans föräldrar är på hotellet och äter Indisk buffé (tror jag att det var i alla fall). Väl tillbaka hit hade Jimmy mailat mig och skrev att det inte var något som var märkvärdigt och dessutom undrade han om jag började likna mormor!!!!!!!!!!! I vilket fall som helst så ringde jag mormor som nu sa att det var i Burma jordbävningen varit. Inte konstigt Jimmy undrade om jag började bli lik mormor.

Jimmy och Therese i Thailand

Ja, ja när nu detta med jordbävningar och Jimmy var utrett så gick jag och Teo ut och kollade in morfar som höll på att tvätta av skotrarana och bilen efter en något skitig färd från Piteå. Och en sak kan jag säga att jag har inte sucken av chans mot morfar, dessutom så äger han allt, skotrar, traktorer och bilar. Beundran för morfar från detta lilla barn ligger på en hög nivå, jag har en mer basal funktion som handlar om mat, pottan och blöjor.........
Vad spelar det för roll att det blåser kallt när man får stå ute och beundra sin morfar som spolar av bilen och skotrarna.

Men till sist gick vi in eller rättare sagt Teo åkte med morfar i bilen till huset och jag fick äran att dra den tomma vagnen tillbaka. Så det blev.......Väl inne igen blev det våfflor, eftersom det tydligen är våffeldagen idag, till de som åt det, själv fortsätter jag med mitt pulver, urk, och Roger åt en kycklingsoppa. Våfflorna lämnade ganska mycket spår av sig på Teo så vi travade upp och stoppade honom i badet för en liten sanering, och sen var det läggdags för en liten Teo, men först låg han och vilade på soffan.
Han fick snabbt sällskap av Jackson som också ville vila sig en stund

Och så fort Jackson lämnade sin plats så avlöstes han av Casper.

Efter vilan på soffan så hade klockan blivit sju så då var det dags att hoppa i bingen, God natt.
Peter han också med att ringa på kvällen, men då var Teo i bästa formen och pratade hela tiden så kom sams som att jag skulle ringa upp honom idag i stället. Man kan lugnt säga att pojken inte släktar bort sig när det gäller att prata, det kommer en oavkortad ström av ord ur hans mun. Problemet är att han inte alltid är så lätt att förstå eftersom han in många stycken har ett eget språk.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar